Segítség! Nassolni akarok! – Amire igazából szükséged van

Állandóan nassolni szeretne? Itt van az, amire ilyenkor testének szüksége van:

A nassolás rabjai most megérthetik azt, hogy szervezetük ilyenkor milyen jeleket küld az alábbi útmutató segítségével. A sóvárgás sok esetben a tápanyagok hiányát jelzi 

A sóvárgások egyik fő oka a tápanyaghiány jelzése. A nassolás másféle, pszichés eredetű vonatkozásaira itt nem térünk ki.

Debi Gouge említ az általam használt első forrásban, a “dailytransformations” ( “napi átváltozásaink”) címü cikkében egy pozitív, hosszútávúan jó hatású sóvárgásra példát. Persze hozzáteszem, ez a ritkább fajta nassolás. Általában az ember egészségtelen ételeket céloz meg ilyenkor, legyen az sütemény, csokoládé vagy épp nagyon sok kávé ivás. Mint kiderül, mindennek bizonyos ásványi anyag vagy tápanyaghiány lehet az okozója.

Térjünk vissza először Debi történetére… Krónikusan anémiás volt, bár napi kétszer szedett vas tablettát. Egyszer aztán igen meglepte az a tény, hogy mennyire kívánta az almát. Napi nyolcat is evett belőle. Vas szintje normalizálódott, köszönhetően annak, hogy a pektin az almában segít megkötni a vasat a szervezetben. Nem tudta ezt, amíg aztán visszanyerte egészségét.

Egy egészséges étel kívánása pozitív hatással is lehet a szervezetre, de nézzük mi a helyzet egészségtelen sóvárgás esetén?

A csokoládé iránti sóvárgás a magnézium hiányára utal. A magnézium az egyik legfontosabb ásványi anyag a sejtek szintjén történő anyagcsere folyamatokban. Több mint 300 anyagcsere funkcióhoz szükséges. A fehér kenyér és a feldolgozott lisztes termékek, tészták kivánása króm hiányra vezethető vissza. A króm szabályozza az inzulinszintet. A sajtra való sóvárgás Omega-3 zsírsav kiegyensúlyozatlanságot mutat. Ha valaki mindig üdítőitalokat szeretne fogyasztani, bizonyítottan kalciumra van szüksége, miközben kávé vagy tea túlzott fogyasztása kén, foszfor, vagy egyszerre mindkettő hiányát jelezheti.

A könnyebb átláthatóság kedvéért mellékeltem egy igen részletes listát a különböző sóvárgások és tápanyagszükségletek összefüggéseiről:

Ha erre vágyik  Amire igazán szüksége van …  És itt vannak az egészséges élelmiszerek, amelyekben mindez fellelhető
 Csokoládé  Magnézium  Nyers diófélék és magvak, hüvelyesek, gyümölcsök
 Édesség  Króm  Brokkoli, szőlő, sajt, szárított bab, borjú máj, csirke
 Szén  Friss gyümölcsök
 Foszfor  Csirke, marha, máj, baromfi, hal, tojás, tej, dió,hüvelyesek, magvak
 Kén  Tőzegáfonya, torma, keresztes virágú zöldségek, kelkáposzta, káposzta
 Triptofán  Sajt-, máj-, bárány, mazsola, édes burgonya, spenót
 Kenyér, pirítós  Nitrogén  Magas fehérjetartalmú ételek: hal, hús, dió, bab
 Zsíros ételek  Kalcium  Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
 Kávé és tea  Foszfor  Csirke, marha, máj, baromfi, hal, tojás, tej, dió, hüvelyesek
 Kén  Tojássárgája, piros paprika, izom fehérje, fokhagyma, hagyma, keresztes virágú zöldségek
 NaCl (só)  Tengeri só, almaecet (salátára téve)
 Vas  Hús-, hal-és baromfi-, hínár, zöldleveles zöldségek, fekete cseresznye
 Alkohol, drogok  Fehérje  Hús, baromfi, tenger gyümölcsei, tejtermékek, diófélék
 Avenin  Granola, zabpehely
 Kalcium  Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
 Glutamin  nyers káposzta leve
 Kálium  Aszalt fekete olajbogyó, burgonya héjából készült leves, hínár, keserű zöldek
 Jég  Vas  Hús, hal-, baromfi-, hínár, zöld, fekete cseresznye
 Leégett étel  Szén  Friss gyümölcsök
 Üditők és egyéb szénsavas italok  Kalcium  Mustár és fehérrépa zöldje, brokkoli, kelkáposzta, hüvelyesek, sajt, szezámmag
 Sós ételek  Klorid  Nyers kecsketej, hal, finomítatlan tengeri só
 Savas ételek  Magnézium  Nyers diófélék és magvak, hüvelyesek, gyümölcsök
 Szilárd helyett folyékony étel preferencia  víz  A vízbe tegyen citrom vagy lime cseppeket. Igyon meg 8-10 pohárral belőle naponta.
 A szilárd étel preferencia folyékony helyett  víz  Már annyira dehidratálódott, hogy elvesztette szomjúságérzetét. Citrom vagy lime cseppeket tegyen vizbe. 8-10 pohár naponta.
 Hideg italok  Mangán  Dió, mandula, pekándió, ananász, áfonya
 Pre-menstruációs sóvárgás  Cink  Vörös húsok, tenger gyümölcsei, leveles zöldségek, gyökérzöldségek
 Általános túlevés  Szilícium  Diófélék, magvak, kerülje a finomított keményítőt
 Triptofán  Sajt-, máj-, bárány, mazsola, édes burgonya, spenót
 Tirozin  C-vitamin-kiegészítők vagy narancssárga, zöld, piros gyümölcsök és zöldségek
 Étvágytalanság  B1-vitamin  Dió, magvak, bab, a máj és egyéb belsőségek
 B3-vitamin  Tonhal, laposhal, marha, csirke, pulyka, sertés, magvak és hüvelyesek
 Mangán  Dió, mandula, pekándió, ananász, áfonya
 Klorid  Nyers kecsketej, finomítatlan tengeri só
 Dohány  Szilícium  Diófélék, magvak, kerülje a finomított keményítőt
 Tirozin  C-vitamin kiegészítőket vagy narancssárga, zöld és piros gyümölcsök és zöldségek

Forrás: http://antalvali.com/hirek/allandoan-nassolni-szeretne-itt-van-az-amire-ilyenkor-testenek-szuksege-van.html

Amennyiben tetszett ez a cikk és szeretnél még többet olvasni ilyen és hasonló témakörben, akkor válogass kedvedre az alábbiak közül:

Az aszpartam édesítőszer hatása

15 legjobb természetes gyulladáscsökkentő

Egészséges táplálkozás- 5 étel amit célszerű kerülni…

Tags: , , , , , , , ,

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.