Egészséges táplálkozás – 5 étel amit célszerű kerülni…

A környezetünknek vagy saját döntésünknek köszönhetően próbálunk odafigyelni az egészséges táplálkozásra, figyelünk a termékek összetételére, és megpróbálunk kizárni bizonyos élelmiszereket.

A média igyekszik alkalmazkodni az vásárlók igényeihez, és a termékeiket megfelelő kampány keretében egészségesként reklámozni, azonban érdemes jobban utánajárni, hogy az adott termék, a számunkra fontos tápanyagokon (ha az eljárás során nem vész teljesen kárba) kívül mivel egészítik még ki…

5 nagy tévedés az egészséges táplálkozásról

Az egészséges életmód ma már mindannyiunknak fontos fogalom. Megpróbálunk tudatosan vásárolni, figyeljük, tanulmányozzuk az élelmiszerek címkéjét, de sajnos még így is kerülhet egészségtelen étel a kosarunkba. Manapság szinte már mindenki tudja, hogy egészséges táplálkozással kordában tarthatjuk súlyunkat, ellenállóbbá válunk a betegségekkel szemben, jól érezzük magunkat és jobban is nézünk ki.
Az alábbiakban bemutatunk néhány ételt, melyek egészséges ételként szerepelnek a köztudatban, de jobban tesszük, ha inkább óvakodunk tőlük, ha nem akarunk pár plusz kilót felszedni.

cfileÍzesített joghurt, gyümölcsjoghurt

A joghurt remek kalcium- és vitaminforrás, ezt nem vitatjuk. Viszont az ízesített vagy gyümölcsjoghurtoknak sajnos nem sok köze van a valódi, élőflórával rendelkező termékekhez. A gyümölcsjoghurtok legtöbbször nem láttak egészséges gyümölcsöt, hanem a más termékek gyártása során visszamaradt cukrozott pépet használják fel.

Egészséges alternatíva: vegyünk natúr joghurtot – lehetőleg piacon – majd daraboljunk bele gyümölcsöt. Ha megszoktuk az édes ízeket, tegyünk bele egy kismézet, juharszirupot vagy sztíviát.

halrudacskakHal rudacska

Az alapgondolat nem rossz, ugyanis táplálkozási szakértők szerint hetente minimum egyszer halat kellene fogyasztanunk, hiszen a halhús rengeteg ásványi anyagot, természetes omega-3 zsírsavat és létfontosságú vitaminokat tartalmaz. Sajnos ennek nem a halrudacska a legjobb formája. Igaz, hogy rendkívül egyszerű elkészíteni, finom, és még a finnyásabb gyerekek is megeszik, de sajnos rengeteg mesterséges anyagot tartalmaz, és ha jobban megnézzük a doboz oldalát, akkor láthatjuk, hogy nem hal filéből, hanem hal reszelékből készül. Már nem is hangzik olyan jól, ugye?

Egészséges alternatíva: a halhús szerkezete miatt rendkívül gyorsan elkészül, így a legjobb, ha magunk veszünk halfilét (a harcsa vagy pangasius filék teljesen szálkamentesek) és próbáljuk ki a sütőben rántást vagy a roston sütést, így sokkal kevesebb zsiradékot fog magába szívni az étel.

000Gyümölcslé

Reggelire egy pohár narancslé nagyon jó választás: rostokban, vitaminokban és energiában gazdag, segít, hogy energikusabban induljon a napunk. De ha egész nap gyümölcslével fedezzük folyadékigényünket, igen hamar felcsúszhat ránk jó pár kiló, hiszen minden pohárral 100-150 plusz kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. Tehát a jelszó itt is: csak mértékkel.

Egészséges alternatíva: víz, víz, víz. Ha nem tudunk lemondani az édes ízekről, tehetünk bele egy kevés bioszörpöt, narancskarikát, esetleg készíthetünk limonádét édesítővel, de előbb utóbb szokjunk rá, hogy a reggeli egy pohár gyümölcslé után már csak vizet iszunk.

news_8263_erre_jo_az_etcsokiZsírszegény vagy cukormentes édességek

Elsőre nagyon jól hangzanak és valljuk be, az ízük sem rossz. Hogy hány kalóriát tartalmaznak? Már meg sem nézzük, pedig itt van a csapda. Sajnos gyakran ellensúlyozzák a zsírt cukorral, a cukrot pedig zsiradékkal. Érdemes figyelmesen végigolvasni, hogy miből mennyit tartalmaz egy-egy ilyen édesség!

Egészséges alternatíva: ha édességre vágyunk, a magas kakaótartalmú, minőségi étcsokoládé jó alternatívának bizonyulhat. Persze csak mértékkel!

gabonapehely_reggeli_nÍzesített gabonapehely

Igaz, hogy a legtöbb reggeliző pehely rostokban és vitaminokban gazdag, de az ízesített, csokis, mézes, stb. fajtái rengeteg cukrot – tehát kalóriát – és mesterséges anyagot tartalmaznak.

Egészséges alternatíva: Vegyünk natúr, bioboltban kapható gabonapelyhet és turbózzuk fel otthon ízlésünk szerint: egy kis aszalt gyümölcs, dió vagy mogyoró, egy kanál méz vagy egy kávéskanálnyi reszelt étcsokoládé – ez mind belefér egy kiegyensúlyozott diétába, és még mindig kevesebb benne a kalória, mint a boltban vásárolható változatok esetében.

Forrás: AntalVali.com

Ajánlott cikkek:

http://balazskrisztina.hu/news/letezik-a-halal/

http://balazskrisztina.hu/news/majtisztitas-5-mindennapos-elelmiszerrel/

http://balazskrisztina.hu/news/mit-tesz-a-vizfogyasztas-hianya-a-testtel/

Tags: , , , , , , , , , ,

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.